بهترین گوشی برای تولید محتوا

آخرین بروزرسانی : 9 بهمن 1402
بهترین گوشی برای تولید محتوا

فهرست مطالب

Created with Fabric.js 5.2.4
Created with Fabric.js 5.2.4

وقتی درباره‌ تولید محتوا صحبت می کنیم اولین چیزی که به ذهن همه می آید این است که شخصی پشت کامپیوتر بشیند و شروع به نوشتن کند، ولی دنیای تولید محتوا می تواند از ویندوز خارج شود و وارد دنیای موبایل های هوشمند شود. شاید فکر کنید تولید محتوا با موبایل می تواند غیر ممکن باشد ولی در بعضی از جا ها ممکن است کمک کند مثل تولید محتوای ویدئویی یا عکسی که با موبایل می تواند ساده تر باشد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می توانید با گوشی هوشمند خود محتوایی تولید کنید که بتوانید رتبه سایت خود را بالا بیاورید و در آخر بهترین گوشی ها برای تولید محتوا را به شما معرفی کنیم.

ما در این مقاله 5 معیار مهم انتخاب و خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا را نام برده و در ادامه لیستی از آن‌ها را تهیه کرده‌ایم تا در صورت نیاز به آن‌ها نگاهی بیندازید. پس با پاسخ به سوال بهترین دوربین گوشی برای تولید محتوا کدام است و موارد بیشتر همراه ما باشید.

مزایای تولید محتوا با موبایل

تولید محتوا با موبایل می تواند شامل مزایایی باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت شما با موبایل می تواند بیشتر باشد.
  2. موبایل همه جا در دسترس شما می تواند باشد و همه جا از آن استفاده کنید.
  3. الان دنیای رسانه ها و فضای مجازی است که این رسانه ها روی سیستم های موبایل تمرکز بیشتری دارند.
  4. آسانی در تولید محتوا های صوتی و تصویری.
  5. تنوع در ابزار های موجود در تولید محتوا

5 معیار مهم خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا

افرادی که قصد خریداری گوشی برای انجام تولید محتوا را دارند، ممکن است برای انتخاب گوشی مورد نظر خود، دچار سردرگمی شوند و حتی دست به انتخاب اشتباه بزنند؛ در این قسمت از مقاله، 5 معیار مهم برای خرید گوشی در افرادی که محتوا تولید می‌کنند آورده‌ایم.

کیفیت دوربین

تولید محتوا هایی که بر مبنای ثبت عکس و فیلم هستند معمولا نیازمند عکس‌ها و فیلم‌های باکیفیت هستند. از طرفی افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، اغلب برای گرفتن عکس و فیلم به گوشی‌های خود متکی هستند. بنابراین باید به دنبال گوشی‌هایی با لنزهای متعدد، وضوح بالا و ویژگی‌های دوربین پیشرفته مانند ضبط RAW و لرزش‌گیر اپتیکال باشید.

میزان حافظه ذخیره‌سازی داخلی

از آنجا که ضبط محتوا ویدئویی با کیفیت بالا، فضا ذخیره‌سازی زیادی را میطلبد، لازم است تا به هنگام خرید گوشی، به میزان حافظه داخلی آن برای نگهداری و ضبط ویدئو توجه کنید. از این رو ظرفیت حافظه داخلی نیز می‌تواند یکی دیگر از عواملی باشد که به هنگام خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا باید به آن توجه کنید.

تراشه

پردازنده گوشی هوشمند نیز از جمله عواملی است که در کیفیت ویدئوها و تصاویر ثبت شده با آن تأثیرگذار است. اغلب گوشی‌های هوشمند موجود در بازار یک پردازشگر تصویر در اختیار دارند که تأثیر به سزایی در بهبود کیفیت ویدئوها و تصاویر دارند. پردازشگر مذکور عموماً در تراشه دستگاه تعبیه می‌شود.

لذا نقش تراشه قدرتمند و پردازشگر تصویر مناسب برای انتخاب گوشی مناسب در تولید محتوا را نباید نادیده گرفت؛ همچنین باید بدانید که بهره بردن از یک تراشه مناسب در گوشی منجر می‌شود تا تولیدکنندگان محتوا بتوانند علاوه بر فیلم‌برداری خوب، در تدوین محتوای ویدئویی نیز از آن استفاده کنند و به ابزار یا اپلیکیشن دیگری نیازی نداشته باشند.

رم

ظرفیت رم بالا امکان انجام امور چند وظیفه‌ای روان و مدیریت کارآمد برنامه‌های پرمصرف را فراهم می‌کند. پس در این مورد نیز بهتر است به دنبال گوشی‌هایی با حداقل رم 6 تا 8 گیگابایت باشید تا بتوانید محتوای یکپارچه تولید کنید.

باتری

از آنجا که تولید محتوا نیازمند چندین ساعت کار متوالی است از این رو ظرفیت باتری باید مناسب باشد. اکثر کارشناسان ظرفیت‌های بالای 4000 میلی آمپر ساعت را برای این فعالیت‌های مربوط به تولید محتوا مناسب می‌دانند.

نمایشگر با کیفیت

قطعاً یک نمایشگر بزرگ با رزولوشن بالا و قدرت نمایش رنگ واقعی (طبیعی)، موقع ادیت کردن ویدئو می‌تواند کمک حال شما باشد و اگر رفرش ریت ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی نیز داشته باشد، کار شما بهتر پیش می‌رود.

معرفی مناسب‌ترین مدل‌های گوشی برای تولید محتوا

معرفی مناسب‌ترین مدل‌های گوشی برای تولید محتوا
انتخاب و خرید بهترین گوشی برای تولید محتوا

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا زیر ۱۰ میلیون

اولین بازه قیمتی مورد نظر ما زیر ۱۰ میلیون است، اما آیا در عمل بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون می‌تواند پاسخگوی نیازهای کاربر برای تولید محتوا باشد؟ به‌طور خلاصه خیر. گوشی‌های هوشمند در این بازه قیمتی مدل‌های اقتصادی هستند و نمی‌توانند نیازهای کاربر در زمینه تولید محتوا را برطرف کنند.

به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم کمی بودجه خود را افزایش دهید و بازه قیمتی بعدی را انتخاب کنید. البته به‌عنوان یک راه‌حل جایگزین پیشنهاد می‌کنیم در بازه قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون به سراغ گوشی‌های دست دوم بروید. بدین ترتیب شما می‌توانید گوشی با امکانات بالاتر را با قیمت ۱۰ میلیون و کمتر خریداری کنید و به کار تولید محتوا بپردازید.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا از ۱۰ تا ۱۵ میلیون

اگر بودجه شما بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون است گزینه‌هایی مانند گلکسی A34 ، گلکسی A54  و شیائومی 12X ، شیائومی Poco X5 5G می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای شما باشند.

گوشی موبایل گلکسی  A34 سامسونگ

گوشی گلکسی  A34 از یک پنل سوپر AMOLED در اندازه ۶٫۴ اینچ با وضوح FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. از دیگر امکانات این کهکشانی می‌توان به باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر اشاره کرد.

گلکسی A34  مجهز به اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI  5.1 شده و از استاندارد IP67 بهره‌مندی است. تراشه به‌کاررفته در گوشی گلکسی A34  سامسونگ، Dimensity ۱۰۸۰ بوده که در این بازه قیمتی، عملکرد مناسبی را داشته و برای انجام امور روزمره و تولید محتوا مناسب است.

گوشی موبایل شیائومی  Poco X5 5G

موبایل پوکو Poco X5 5G یک مدل از بهترین گوشی برای تولید محتوا محسوب می‌شود که در دسته گوشی‌های ارزان قیمت قرار گرفته و به فروش می‌رسد . Poco X5 5G  یکی از گوشی های مناسب عکاسی و فیلمبرداری است که می‌توانید برای تولید یک محتوای با کیفیت روی آن حساب کرده و به جای خرید دوربین‌های گران قیمت، این گوشی را خریده و از آن استفاده کنید.

البته ممکن است دوربین این گوشی کیفیت دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای را نداشته باشد، اما با توجه به قیمت مناسبش می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند با کمترین هزینه وارد حوزه تولید محتوا شوند، گزینه‌ای مناسب و قابل قبول باشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 5G دارای دوربین اصلی سه‌گانه مجهز به سنسورهای ۴۸+۸+۲ مگاپیکسل است و امکاناتی چون عکاسی HDR و پانوراما، عکاسی ماکرو فوکوس خودکار تشخیص فاز را به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر تصویربرداری، Poco X5 5G با داشتن وضوح (1080 × 1920) Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، به عنوان بهترین گوشی برای فیلمبرداری نیز شناخته می‌شود.

بهره‌مندی از تراشه Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G هم سبب می‌شود تا قدرت پردازش تصاویر به حد مطلوبی انجام شود. گوشی‌های شیائومی مدل Poco X5 5G دارای ظرفیت داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت بوده و می‌توانند در نگهداری و ذخیره‌سازی دیتاهای شما نقش موثری داشته باشند.

گوشی موبایل گلکسی A54 سامسونگ

نخستین ویژگی چشمگیر گوشی گلکسی  A54 سامسونگ در بخش طراحی آن است. گوشی مذکور در پنل پشتی و جلویی خود به‌وسیله شیشه گوریلاگلس ۵ حفاظت می‌شود که در برابر ضربه و خط‌وخش از آن محافظت می‌کند.

طراحی قاب پشتی گوشی گلکسی  A54 سامسونگ تا حد زیادی به مدل استاندارد گلکسی  S23  شباهت دارد و دارای گواهی  IP67 به معنای مقاومت در مقابل گردوغبار و آب است. این گوشی با ابعاد ۱۵۸.۲ × ۷۶.۷ × ۸.۲ میلی‌متر و وزن ۲۰۲ گرمی، یک گوشی نسبتاً بزرگ و سنگین محسوب می‌شود.

نمایشگر گوشی گلکسی  A54، یک پنل از نوع Super AMOLED است و شرکت سامسونگ ویژگی Vision Booster را به این گوشی افزوده که میزان روشنایی صفحه نمایش را در شرایط نوری روشن ارتقا می‌دهد. پنل گوشی فوق می‌تواند حداکثر روشنایی خود را تا ۱۰۰۰ نیت افزایش دهد. همچنین نمایشگر گوشی گلکسی  A54، دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی است و می‌تواند انیمیشن‌ها و اسکرول روانی را ایجاد کند.

دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی، دارای لرزش‌گیر اپتیکال بوده که به‌آسانی می‌تواند از اشیا و سوژه‌های در حال حرکت فیلم‌برداری یا عکاسی کند. همچنین زاویه OIS وسیع‌تری دارد؛ لذا می‌تواند به‌خوبی صحنه یا سوژه‌ی در حال عکاسی را تثبیت کند.

دوربین فوق عریض این دستگاه دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بوده و سنسور سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز تکمیل کننده بخش دوربین گوشی گلکسی A54 سامسونگ است. این محصول سامسونگ، قدرت خود را از پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰ می‌گیرد که در زمینه اجرای بازی عملکرد مناسبی دارد.

انواع بازی‌های گرافیکی فشرده همچون Call of Duty عملکرد مطلوبی دارند. باتری گوشی گلکسی A54 سامسونگ عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و تا یک روز کامل می‌تواند کاربران خود را همراهی کند. مجموع موارد مطرح شده، این گوشی را در لیست بهترین گوشی برای تولید محتوا قرار می‌دهند.

گوشی موبایل شیائومی 12X

گوشی شیائومی ۱۲ نسخه پایه‌ای از پرچمداران سال ۲۰۲۱ سازنده چینی به‌حساب می‌آید و شیائومی ۱۲ ایکس نسخه ارزان‌تر از همین محصول به حساب می‌آید. قلب تپنده این میان‌رده تراشه ۷ نانومتری اسنپدراگون ۸۷۰ است که نسخه‌ای ضعیف‌تر از مدل پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ به حساب می‌آید و توان خوبی در پردازش‌های مختلف دارد.

دوربین اصلی گوشی شیائومی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی دارد و همان‌طور که در بررسی تخصصی شیائومی ۱۲ ایکس هم اشاره کردیم، به نسبت قیمتش می‌تواند عکس‌های خوبی در نور روز به ثبت برساند. البته که عملکرد دوربین پایداری کامل ندارد ولی با عرضه آپدیت‌های جدید این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

شما به دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی هم دسترسی خواهید داشت و امکان ضبط ویدئوهایی با رزولوشن 8K  نیز در اختیارتان خواهد بود. شیائومی 12X باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و طبق تست‌های زومیت توانسته در کاربری روزمره، حدود ۱۱ ساعت و نیم دوام بیاورد که عملکرد خوبی به حساب می‌آید.

۱۲ ایکس در جعبه شارژر ۶۷ واتی هم دارد و در مدت ۳۹ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. گوشی خوش‌دست شیائومی نمایشگری ۶٫۲۸ اینچی با رزولوشن FHD+  از نوع OLED دارد و از نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش طبق تست‌های ما تا حدود ۱۲۰۰ نیت قابل افزایش است.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا از ۱۵ تا ۲۰ میلیون

اگر کمی بودجه خود را افزایش دهید در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون گوشی شیائومی ۱۳ تی، گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 5G و گوشی موبایل شیائومی پوکو F5 Pro در دسترس شما قرار می‌گیرد.

گوشی موبایل شیائومی ۱۳ تی

گوشی موبایل شیائومی ۱۳ تی

قاتل ‌پرچم داران جدید شرکت شیائومی در دو مدل شیائومی ۱۳ تی و ۱۳ تی پرو از راه رسیدند و گرد و خاک زیادی هم به پا کردند. شیائومی ۱۳ تی گوشی بسیار خوبی است که کار را برای هر رقیبی دشوار می‌کند. این محصول به لطف دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر و ویدئوهای باکیفیتی ثبت کند.

دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم دو برابری اپتیکال و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز کمک می‌کنند تا شما بهتر بتوانید بسته به شرایط عکاسی یا فیلم‌برداری کنید.

در بررسی شیائومی ۱۳ تی مشخص شد که بیشینه روشنایی پنل این گوشی به عددی در حدود ۱۶۰۰ نیت می‌رسد که عملکردی بسیار خوب به حساب می‌آید. این نمایشگر OLED  رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ دارد و از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

قاتل ‌پرچم دار شیائومی از تراشه ۴ نانومتری دیمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا قدرت می‌گیرد و باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد. به این پکیج جذاب باید پشتیبانی ۴ ساله نرم‌افزاری، گواهی IP68 و البته شارژ سریع ۶۷ واتی با وجود آداپتور درون جعبه را نیز اضافه کنیم تا دوست نداشتن شیائومی ۱۳ تی به کاری غیرممکن تبدیل شود. بدون هیچ شکی برای کار تولید محتوا، یکی از کامل‌ترین گوشی‌های بازار با قیمت کمتر از ۲۰ میلیون، همین شیائومی ۱۳ تی است.

گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 5G

گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 5G

اگر به دنبال یک گوشی مناسب در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان هستید، پیشنهاد می‌کنیم گوشی آنر مدل  Honor 90 5G را به خاطر بسپارید. این گوشی به دلیل داشتن دوربین اصلی قوی با کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسل به همراه دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسل، توانسته محبوبیت بسیاری را نزد تولیدکنندگان محتوا کسب کند.

مواردی چون قابلیت عکس‌برداری عمق، قابلیت عکس‌برداری HDR و پانوراما، وجود لنز اولتراواید با زاویه 112 درجه و لنز واید سبب می‌شوند تا دوربین  Honor 90 5Gبه عنوان بهترین دوربین برای تولید محتوا شناخته شود.

گوشی Honor 90 5G با داشتن صفحه نمایشی نسبتا بزرگ به اندازه ۶.۷ اینچ از نوع AMOLED  و همچنین ارائه تصاویر با وضوح ۱۲۰۰*۲۵۵۴ پیکسل می‌تواند گوشی مناسب برای تولید محتوا و انجام کارهای روزمره محسوب شود. در این گوشی میان‌رده از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۷ استفاده شده است که عملکرد خوبی را بدون هنگی یا کندی سیستم در پردازش تصاویر خواهد داشت.

گوشی موبایل شیائومی پوکو F5 Pro

گوشی موبایل شیائومی پوکو F5 Pro

مدل دیگری که می‌توانید در انتخاب بهترین گوشی برای تولید محتوا به خاطربسپارید، پوکو F5 Pro است. شیائومی با تولید این گوشی میان‌رده و کاربردی، برای کاربران و به‌خصوص افرادی که تصمیم دارند وارد حوزه تولید محتوا شوند، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند بدون خرید دوربین‌های حرفه‌ای و پرداخت هزینه‌های زیاد، وارد دنیای تولید محتوا شوند.

وجود پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و پردازنده ۸ هسته‌ای باعث می‌شود که این گوشی برنامه‌های سنگین مربوط به تولید محتوا را بدون هیچ مشکلی اجرا کند.

گوشی پوکو اف پنج پرو در دو نسخه با حافظه‌های داخلی ۵۱۲ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت ساخته شده است که می‌توانید براساس نیازتان یکی از آن دو را خریداری کرده و تولید محتوا کنید.

همچنین با استفاده از قابلیت UFS 3.1 که گوشی  پوکو F5Pro به آن مجهز است، می‌توانید از حافظه رم به عنوان حافظه اصلی استفاده کرده و سرعت گوشی را تا حد قابل قبولی افزایش دهید. به این صورت برای انجام تولید محتوا و نصب نرم افزارهای مورد نظر، مشکلی از بابت حافظه نخواهید داشت.

دوربین اصلی این گوشی با بهره‌مندی از لنزهای واید و اولترا واید، زاویه دید بیشتری را برای عکس‌برداری و فیلمبرداری در اختیار شما قرار خواهد داد. وجود لنز ماکرو هم در این گوشی باعث می‌شود که بتوانید برای تولید محتوا به راحتی و بدون هیچ مشکلی، از سوژه‌های ریز تصاویری باکیفیت ثبت کنید.

درکل با اینکه کیفیت دوربین پوکو F5 Proبه دوربین گوشی‌های پرچم دار نمی‌رسد، اما تصاویر گرفته شده با آن از کیفیت مطلوبی برخوردار است و می‌تواند کار شما را تا حد بسیاری راه بیاندازد.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا از ۲۰ تا ۳۰ میلیون

اگر بودجه خود را به بالای ۲۰ میلیون افزایش دهید تا بازه ۳۰ میلیون دو گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو و گلکسی S23 FE پیش روی شما قرار می‌گیرند که اتفاقاً هر دو ارزش خرید بالایی دارند.

گوشی موبایل شیائومی ۱۳ تی پرو

گوشی موبایل شیائومی ۱۳ تی پرو

شیائومی ۱۳ تی پرو یکی از گوشی ‌هایی است که به مفهوم ارزش خرید جانی دوباره بخشید و به‌ واقع مشخصات یک پرچم دار را با برچسب قیمت پایین‌تر ارائه می‌کند. همین قیمت شیائومی 13T PRO باعث می‌شود تا دوست داشتن آن ساده شود و بتوانیم این گوشی را به کاربران مختلفی از جمله افرادی که در پی تولید محتوا هستند پیشنهاد دهیم.

قاتل پرچمدار شیائومی در بسیاری از بخش‌ها از جمله طراحی و نمایشگر مانند شیائومی ۱۳ تی است و برتری آن در بخش سخت افزار و البته دوربین خلاصه می‌شود.

البته باید اشاره کنیم که مشخصات فنی دوربین شیائومی ۱۳ تی پرو دقیقاً مانند ۱۳ تی است؛ اما به‌لطف تراشه قدرتمندتر، کیفیت نهایی تصاویر و ویدئوها بهتر خواهد بود. در دل این محصول تراشه پرچمدار شرکت مدیاتک یعنی دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس با لیتوگرافی ۴ نانومتری دیده می‌شود.

این تراشه از نظر توانایی نزدیک به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عمل می‌کند و پایداری بسیار خوبی دارد و در بررسی شیائومی ۱۳ تی پرو هم به این موضوع به‌صورت مفصل اشاره کرده‌ایم. همچنین حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 سرعت بسیار خوبی حین اجرای اپلیکیشن‌ها در اختیار قرار می‌دهد.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی  S23 FE

گلکسی  S23 FE با هدف پوشش دادن فضای قیمتی بین  A54 و  S23 روانه بازار شده و نسل جدید  S21 FE به حساب می‌آید. شبه پرچمدار سامسونگ از نمایشگر مشابه نسل قبل استفاده می‌کند، با این تفاوت که حاشیه‌ها بیشتر شده و به نوعی، بدون هیچ دلیل منطقی‌ای، ابعاد گوشی بزرگ‌تر شده است.

البته که از نظر روشنایی با بهبود مواجه هستیم و نمایشگر  S23 FE حداکثر روشنایی ۱۴۷۰ نیتی دارد و در بررسی تخصصی  S23 FE مشخص شد که از نظر دقت رنگ نیز با گوشی توانایی مواجه هستیم. ترکیب دوربین‌های این کهکشانی دقیقاً مانند نسل قبلی است ولی با این تفاوت که دوربین اصلی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی دارد. در عمل تصاویر و ویدئوهای نسل قبل مقداری بهتر از قبل هستند ولی نه به شکلی چشمگیر.

گلکسی S23 FE مثل نسل قبل یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی دارد که از نظر شارژدهی مقداری بهتر از قبل شده است. سامسونگ در نسخه گلوبال گوشی‌اش از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ کمک گرفته و همین باعث شده تا کهکشانی جدید از نظر توان پردازشی و پایداری، مقداری بهتر از قبل عمل کند. قیمت گلکسی S23 FE را می‌توان یکی از نکات مثبت آن در نظر گرفت و همین نکته باعث می‌شود برخی از کاستی‌های آن کمتر به چشم بیاید.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا از ۳۰ تا ۴۰ میلیون

به بازه قیمتی می‌رسیم که گوشی‌های پرچم دار سال‌ها قبل شرکت‌ها یا پرچم داران جدید یا حتی مدل‌های پایه‌ای از پرچم داران در آن قرار می‌گیرند. در این محدوده، سه گوشی وان پلاس ۱۱، آیفون ۱۳ و البته گلکسی S23 Ultra برای کارهای تولید محتوا هستند.

گوشی موبایل وان پلاس ۱۱

گوشی موبایل وان پلاس ۱۱

اگرچه برند وان پلاس محبوبیت شیائومی، سامسونگ و اپل را در ایران ندارد، ولی گوشی وان پلاس ۱۱ به حدی جذاب است که می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند. این گوشی تمام ویژگی‌های لازم برای تولید محتوا را دارد، از نمایشگر عالی گرفته تا سخت افزار بسیار قوی، دوربین‌های باکیفیت و حتی شارژدهی طولانی. کم ‌و کسر دیگری هم باقی می‌ماند؟

روی قاب پشتی وان پلاس ۱۱ سه دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو با سنسورهای ۵۰، ۴۸ و ۳۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود، دوربین اصلی این گوشی در بسیاری از سناریوها حتی از  S22 اولترا نیز بهتر عمل می‌کند. در دل وان‌پلاس ۱۱ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قرار گرفته است تا از نظر عملکرد شبهه‌ی چندانی باقی نگذارد.

صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی این دستگاه از نوع OLED و نسبت نمایشگر به بدنه هم ۹۰ درصد است. نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیقی، استاندارد +HDR10 و گستره رنگی یک میلیاردی پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن طبق تست‌های متعدد به ۹۴۰ نیت می‌رسد که در نوع خودش خوب محسوب می‌شود، اما عملکرد چندان جذابی برای این بازه قیمتی نیست.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13

یکی از برندهای پرطرفدار و محبوب که امروزه بازار خرید گوشی های آن بسیار داغ است، برند اپل است. گوشی iPhone 13 یکی از پرچمداران اپل است که با تغییرات کمی نسبت به iPhone 12 وارد بازار شد. یکی از تغییرات انجام شده روی این گوشی کوچک شدن ناچ در قاب جلوی گوشی است. این تغییر سبب شد تا نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۶٪ درصد شده و فضای بیشتری از صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار دهد.

آیفون ۱۳ دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی از نوع Super retina XDR OLED است و با پشتیبانی از میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت می‌تواند محتوا را در محیط‌های باز با وضوح معمول نمایش دهد. بزرگترین نقطه ضعف این گوشی، برخورداری از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است که این عدد برای یک گوشی پرچمدار واقعا عجیب است.

یکی از دلایلی که آیفون را به یک گوشی پرطرفدار و کاربردی تبدیل کرده است، وجود سیستم عامل پایدار و بهینه ios است. این سیستم عامل از توان پردازشی سخت افزار به صورت کامل استفاده می کند دقیقا برعکس گوشی‌های اندرویدی.

در کل سیستم عامل ios باعث می‌شود تا نرم‌افزارها به صورت روان اجرا شوند و این موضوع می‌تواند در تولید محتوا امری مفید و مهم به شمار رود. دلیل دیگری که باعث می‌شود این گوشی پرچمدار به عنوان بهترین موبایل برای تولید محتوا شناخته شود، مجهز بودن به سخت‌افزاری قدرتمند و پیشرفته است.

وجود تراشه اختصاصی آیفون یعنی  Apple A15 Bionic در آیفون ۱۳ هیچ حرفی برای گفتن نمی‌گذارد و به راحتی باعث می‌شود تا رقبا در بخش سخت‌افزاری مغلوب گوشی‌های این برند محبوب شوند.

به طور کلی قدرت سخت‌افزاری این گوشی به قدری زیاد است که می‌تواند به راحتی تمام برنامه‌های سنگین و پیشرفته تولید محتوا و ویرایش عکس را اجرا کند. بنابراین می‌توانید روی عملکرد بالای آیفون ۱۳ برای اجرای برنامه‌های تولید محتوا حساب باز کرده و از قابلیت‌های آن برای انجام کارهای خود بهره‌مند شوید.

داشتن دوربین باکیفیت یکی دیگر از معیارهایی است که در انتخاب بهترین گوشی برای تولید محتوا مهم بوده و باید به آن توجه ویژه ای کرد. آیفون ‍۳ با بهره مندی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل سونی IMX603 برای دوربین اصلی با اندازه پیکسل ۱.۷ میکرون می‌تواند تصاویری با کیفیت و فراتر از حد انتظار را ثبت کند.

عکس های گرفته شده با این دوربین با جزئیات بالا، نویز بسیار کم و دقت رنگ عالی گرفته شده و حس یک عکاس حرفه ای را به شما القا می‌کنند. لنز فوق عریض یا اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی هم کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر را با زاویه ۱۲۰ درجه و کیفیت بسیار بالا به همراه جزئیات دقیق ثبت کنید. اگر به دنبال بهترین گوشی برای فیلمبرداری و عکاسی های سلفی با کیفیتی بسیار بالا هستند، آیفون ۱۳ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دوربین سلفی این گوشی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بوده و می‌تواند تصاویر را با کیفیتی بی‌نظیر و جزئیاتی دقیق ثبت کند. علاوه بر این‌ها دوربین گوشی iPhone 13 از قابلیت‌هایی چون عکاسی پرتره، پشتیبانی از قابلیت فیلم‌برداری سینماتیک مود و لرزش‌گیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی کرده و امکان یک عکاسی حرفه‌ای را برای شما فراهم خواهد کرد.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S23 Ultra 5G

گلکسی اس 23 اولترا جدیدترین پرچمدار معرفی شده توسط سامسونگ است. این گوشی قدرتمند برای افرادی که طرفدار اندروید هستند بهترین گوشی برای تولید محتوا محسوب می‌شود. تراشه اسنپدارگون 8 نسل 2 باعث می‌شود این گوشی بهترین عملکرد ممکن را ارائه کند. هر برنامه‌ای که برای تولید محتوا نیاز دارید این محصول با بهترین کیفیت و بدون لگ و کندی آن را اجرا می‌کند.

دوربین چهارگانه این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارد و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. لنز 200 مگاپیکسلی واید، لنز 10 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو، لنز 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو و لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید از دوربین‌های پشتی این گوشی هستند؛

همچنین در پنل جلویی آن نیز دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی قرار دارد. دوربین اصلی با کیفیت 8K و نرخ 25 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند و دوربین سلفی نیز با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه ویدئو ضبط می‌کند. اس 23 اولترا تمامی نیازهایی که برای تولید محتوا با گوشی دارید را تامین می‌کند.

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا از ۴۰ میلیون به بالا

بهترین گوشی‌های هر برندی را می‌توان در این بازه قیمتی جست‌وجو کرد. در این بخش مشخصات کلیدی گوشی‌های هواوی  P60 Pro و آیفون 13 پرو مکس ، آیفون 14 پرو مکس و  15 پرو مکس را با هم مرور خواهیم کرد.

گوشی موبایل هواوی پی ۶۰ پرو

گوشی موبایل هواوی پی ۶۰ پرو

شرکت هواوی به واسطه تحریم‌های آمریکا و گوگل با چالش‌های زیادی دست ‌و پنجه نرم می‌کند و در تلاش است تا با تولید گوشی‌هایی باکیفیت بتواند کم و کاستی‌های خود را به نوعی جبران کند. پی ۶۰ پرو هواوی تا مدتی قبل طبق دیتای سایت مشهور Dxomark  بهترین گوشی جهان از نظر دوربین بود و در حال حاضر هم با اختلافی جزئی پشت سر میت ۶۰ پرو پلاس هواوی قرار دارد.

در نظر داشته باشید که هواوی پی ۶۰ پرو از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین برای نصب اپ‌ها باید از سرویس‌های دیگر استفاده کنید. ضمناً امکان درست اجرا نشدن برخی از اپ‌ها نیز وجود دارد.

پس تا اینجا می‌دانیم که با گوشی‌ای طرف هستیم که در زمینه دوربین‌ها یکی از بهترین‌های جهان است و دوربین اصلی آن به لطف دیافراگم متغیر می‌تواند بهترین تصاویر را به ثبت برساند، اما در مورد بخش‌های دیگر چه چیزی می‌توان گفت؟

این پرچمدار در بخش‌هایی مانند سخت افزار پایین‌تر از رقبایی مثل  S23 اولترا قرار می‌گیرد و در زمینه پایداری عملکرد نیز خیلی عالی نیست.

از طرف دیگر نمایشگر  P60 پرو کیفیت خوبی دارد ولی بیشینه روشنایی آن ۱۳۰۰ نیت است که این عدد بیشتر برای میان‌رده‌های ۲۰۲۳ مناسب به نظر می‌رسد و نه یک گوشی پریمیوم! به این نقاط ضعف باید نبود سرویس‌های گوگل و مشکلات آن را هم اضافه کنیم تا تردیدها برای خرید این پرچمدار زیبا بیشتر شود.

اگر اولویت اول و آخر شما دوربین است به شما پیشنهاد می‌کنیم پی ۶۰ پرو را انتخاب کنید ولی اگر اولویت‌های دیگری هم دارید، شاید بهتر باشد گزینه‌های دیگر موجود در لیست را انتخاب کنید.

گوشی موبایل اپل مدل آیفون 13 پرو مکس

در صورتی که به دنبال بهترین گوشی برای تولید محتوا هستید که کیفیت دوربین بالا همراه با سخت افزاری قدرتمند داشته باشد آیفون 13 پرومکس می‌تواند یکی از گزینه‌های در دسترس باشد. این محصول از تراشه قدرتمند Apple A15 Bionic  (5 nm) بهره‌مند شده است.

این تراشه از پس اجرای انواع برنامه‌های سنگین بر می‌آید و برای ادیت فیلم و ویدئو بسیار مناسب است. پنل پشتی آن میزبان دوربین چهارگانه است که متشکل شده از لنز اصلی 12 مگاپیکسلی واید، لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو، سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و لنز TOF 3D LiDAR.

در مجموع دوربین اصلی این گوشی کیفیت بالایی دارد و کاملا مناسب عکاسی و تولید محتوا است؛ همچنین دوربین اصلی آن می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 24 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

گوشی موبایل اپل مدل آیفون 14 پرو مکس

طرفداران آیفون روز‌به‌روز در حال بیشتر شدن هستند و با وجود پیشرفت اندرویدی‌ها، این غول آمریکایی همچنان پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند است. بالاخره در سال 2021 شاهد تغییرات ظاهری در آیفون بودیم و مطابق انتظار در سال 2022 این تغییر و تحولات در ایفون ۱۴ پرومکس بیشتر هم شد.

در واقع گوشی ایفون 14 پرو مکس مدلی نیست که بتوان مشخصاتش را در چند جمله خلاصه کرد و یا حتی نیازی به تعریف کردن داشته باشد. سال‌ها سابقه‌ی خوب اپل بیانگر همه چیز هست و به تنهایی برای اطمینان به این گوشی کافیست.

با این حال به طور کلی می‌توان گفت که این گوشی نسبت به مدل های دیگر موجود در بازار دوربینی خارق‌العاده برای عکاسی و فیلمبرداری دارد، سخت افزار آن در حال حاضر قدرتمندترین مدل بین گوشی‌هاست و عملاً با خرید آن تا سالها از تعویض گوشی بی‌نیاز خواهید بود. اگر با قیمت ایفون ۱۴ پرومکس مشکلی ندارید، خرید آن بدون شک تجربه‌ای جدید و فوق‌العاده را برایتان رقم خواهد زد.

هرچند مانند تمامی گوشی‌های اپل، گوشی ایفون ۱۴ پرو مکس قیمت بالایی خواهد داشت، اما هیچکس نمی‌تواند منکر کیفیت ساخت و ارزش خرید بالای آیفون شود. این مدل نیز قطعاً رضایت شما را جلب می‌کند و در سال 2022 کاندیدای بهترین گوشی سال خواهد بود و کاربران زیادی از آن استقبال خواهند کرد.

ایفون ۱۴ پرومکس گوشی است که به کاربرانی توصیه می‌شود که به دنبال بهترین قابلیت‌ها در یک دستگاه هستند، چراکه بهترین دوربین‌ها را در این آیفون دریافت می‌کنید، یک صفحه نمایش همیشه روشن جدید و یک جزیره پویا هوشمند که بریدگی را با یک ناحیه کوچک‌تر جایگزین می‌کند تا هشدارها و فعالیت‌ها را سریعاً ارائه دهد.

شک نداریم که شما هم مثل ما از استفاده از حالت اکشن جدید دوربین برای فیلمبرداری لذت خواهید برد. سایر گوشی‌های هوشمند نیز ممکنست ویژگی مشابهی داشته باشند، اما ترکیب کیفیت ویدیویی آیفون ۱۴ پرو مکس و فیلم‌برداری فوق‌العاده ثابت آن کمی شبیه به جادو به نظر می‌رسد!

همچنین، سهولت جابه‌جایی بین چندین شماره تلفن با استفاده از قابلیت eSIM این پرچمدار بسیار شگفت‌انگیز است، اگرچه برخی از کاربران از کمبود فضای اسلات سیم‌کارت فیزیکی ابراز تاسف می‌کنند. آیفون 14 پرو مکس بهترین گوشی با صفحه نمایش بزرگ در سراسر جهان است و قیمت بالای آن را صفحه نمایش پرنور با قابلیت‌ همیشه روشن، بهترین دوربین‌ها و عمر باتری فوق‌العاده بالا توجیه می‌کند.

گوشی موبایل اپل مدل آیفون 15 پرو مکس

گوشی موبایل اپل مدل آیفون 15 پرو مکس

یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید در لیست گوشی برای تولید محتوا انتخاب کنید جدیدترین پرچمدار اپل؛ یعنی آیفون 15 پرو مکس است. این گوشی در ایران رجیستری نمی‌شود؛ اما کیفیت بالای دوربین آن را برای تولید محتوا گزینه مناسبی می‌کند.

این محصول دوربینی سه گانه دارد که لنز اصلی آن 48 مگاپیکسل، سنسور 12 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو و لنز 12 مگاپیکسلی اولترا است. این دوربین می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 4K و نرخ 24 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند. دوربین سلفی آن نیز مجهز به سنسور 12 مگاپیسلی شده است.

در کل دوربین آیفون 15 پرومکس در حال حاضر جزو بهترین دوربین‌های گوشی در بازار محسوب می‌شود. تراشه این محصول نیز A17 Pro Apple است که جدیدترین و قدرتمندترین تراشه اپل در حال حاضر به شمار می‌رود و طبق ادعای این برند می‌تواند بازی‌های سنگین و به روز را به راحتی اجرا کند.

و در نهایت بهترین موبایل برای تولید محتوا کدام است؟

گوشی ایده‌آل (ایدئال) برای تولید محتوا باید ترکیبی از عملکرد قدرتمند، صفحه نمایش با وضوح بالا، قابلیت‌های دوربین پیشرفته و ظرفیت ذخیره سازی کافی باشد. در حالی که انتخاب این نوع گوشی‌ها در نهایت به ترجیحات شخصی و الزامات خاص شما بستگی دارد و می‌تواند شامل گوشی‌های متعددی باشد، اما همانطور که مشاهده کردید برخی از گزینه‌ها از محبوبیت و کیفیت بالاتری برای تولید محتوا برخوردار هستند.

بنابراین سرمایه گذاری روی گوشی مناسب برای تولید محتوا تا حدودی به شرایط کاری شما و زمینه‌ای که در آن مشغول به فعالیت هستید (تولید محتوای تصویری، متنی و…) نیز بستگی دارد.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

محصولات پیشنهادی

خبرنامه

اشتراک گذاری

لینک کوتاه

https://mobiletiktak.com/19254

مقلات مرتبط

راهنمای خرید گوشی

آموزش و ترفند

راهنمای خرید گوشی

دلیل بازگشت وجه

دسته بندی محصولات

تماس با آونگ وب سایت

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید.

با تشکر

قیمت
قیمت - slider
056,000,000
موجودی
رنگ
رنگ